
ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ
Περιεχόμενο μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές διδάσκονται τις βασικές έννοιες του Δικαίου των συμβάσεων, τους γενικούς όρους συναλλαγών και τη διάκριση των παραδοσιακών συμβάσεων με τις νέες ψηφιακές μορφές συμβάσεων και τις εξ αποστάσεως συναλλαγές. Επίσης, διδάσκονται τον τρόπο, τον τύπο και έννομες συνέπειες των συμβάσεων στις συμβάσεις πώλησης, παροχής υπηρεσιών και στις εξ αποστάσεως συμβάσεις. Ακολούθως, γίνεται ανάλυση των ρυθμίσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου και η αναφορά στη νομοθεσία, ευρωπαϊκή και ελληνική, για την προστασία του καταναλωτή. Απώτερος στόχος είναι να γίνει κατανοητό στους φοιτητές πώς ρυθμίζονται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές των επιχειρήσεων και ο προσδιορισμός των όρων συναλλαγών και πληρωμών για την προστασία των καταναλωτών. Επίσης, αναλύεται η συμπεριφορά των καταναλωτών και η αλληλεπίδραση τους με τις επιχειρήσεις για την ανάπτυξη και αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και νέων μορφών συναλλαγών. Μεταξύ άλλων, παρουσιάζονται η έννοια της εμπορικής επικοινωνίας, η αρχή της χώρας προέλευσης και η έννοια της μη ζητηθείσας εμπορικής επικοινωνίας. Επιπλέον, θα γίνει εμβάθυνση στο επιχειρηματικό και τεχνολογικό μοντέλο του ηλεκτρονικού επιχειρείν, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα τους στόχους, τις ωφέλειες του ηλεκτρονικού επιχειρείν, στη λειτουργία του ηλεκτρονικού εγγράφου, του ηλεκτρονικού τιμολογίου, της ηλεκτρονικής υπογραφής και φυσικά στην προστασία των δεδομένων και την ασφάλεια των συναλλαγών.