ΨΗΦΙΑΚΟ MARKETING ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Περιεχόμενο μαθήματος

Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές διδάσκονται ζητήματα του δικαίου του ανταγωνισμού, ελεύθερου και αθέμιτου. Συγκεκριμένα, αναλύονται οι ρυθμίσεις του αθέμιτου και ελεύθερου ανταγωνισμού (δηλαδή οι βασικοί κανόνες δυνάμει των οποίων πρέπει να τηρούνται ίσοι όροι πρόσβασης στην αγορά, με βάση τους οποίους επιτυγχάνεται η αποφυγή πρακτικών περιορισμού, αποκλεισμού και νόθευσης του ανταγωνισμού), με έμφαση στην απαγόρευση καταχρηστικής άσκησης δεσπόζουσας θέσης στην αγορά, στους όρους για τις συγχωνεύσεις και συμφωνίες επιχειρήσεων, αλλά και στις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και ανταγωνιστικές πράξεις. Σημαντικό μέρος του μαθήματος καλύπτει το δίκαιο της διαφήμισης και της ανάλυσης των ειδών και μορφών διαφήμισης (συγκριτική, έμμεση, παραπλανητική κλπ). Περαιτέρω, γίνεται αναφορά στην επίδραση που έχει στο ελληνικό δίκαιο του ανταγωνισμού η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική έννομη τάξη. Τέλος, γίνεται ανάλυση στα οφέλη του ανταγωνισμού, στην αξιολόγηση των συνθηκών ανταγωνισμού, στις κρατικές ενέργειες και στις επιπτώσεων στην αγορά.